fredag den 24. maj 2013

Kærestetur

I pinsen fik kæresten og jeg endelig gjort alvor af at tage på en lille kærestetur. Bare 2 overnatninger.

Valget af destination blev lidt tilfældigt Bad Harzburg i Tyskland. Tyskland havde hele tiden været på tapetet, da vi ville køre selv, men ingen af os havde noget specielt ønske omkring, hvilken by vi ville være i.

Vores fine hotel "Victoria"
Bad Harzburg er en lille kurby i Harzen, som er fin til sådan en lille forlænget weekendtur. Der er 3½ times ren køretid fra Puttgarten. Den nok lidt mere kendte by Goslar ligger kun 10 km. væk, men den droppede vi desværre på grund af vejret. I lørdags, da Danmark havde den skønneste sommerdag med høj sol og 25 grader, rendte vi rundt i ca. 13 grader og øsregnvejr fra ved 12-tiden og til hen ad aftenen. Lidt trist, men vi havde paraplyer og tøj med til det, og vi havde en rigtig super hyggelig tur alligevel.

Regnen i et lille bassin i parken.
Jeg er vild med Tyskland! Jo sydligere jo bedre, og kan jeg ende helt nede i Østrig, er jeg lykkelig. Elsker bjergene dernede. Jeg har en kraftig svaghed for deres byggestil og elsker bl.a. altankasserne med blomster bugnende udover kanten.

Prøv lige at se dette smukke hus.


Desværre blev det ikke til så meget shopping, da mulighederne var lidt begrænsede, men lidt blev det da til.

Her er 3 eksempler på min høst:

Pink plastikskål (købte 2) fyldt med Sour Skittles fra færgen. 

Den lokale boghandler lavede selv bl.a. katte i alle farver og størrelser.
 
Denne fine broche fandt jeg i en genbrugsbutik.

Jeg er meget tilfreds!
 
Så se at komme af sted, hvis I går og overvejer en kæreste- eller veninde-weekend, og det kan klart anbefales at ende et sted, man ikke i forvejen ved særlig meget om, og som man ikke på forhånd har en masse forudfattede meninger om.
 
Endnu et eksempel på den fine arkitektur.

Det blev også til en lille bitte kage......
 
.....på den fine Café Peters som var indrettet i fin art deco-stil. Dejligt!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du? Smid en kommentar.