lørdag den 11. maj 2013

En lille smule luksus

I går tog kæresten, hans datter og jeg en lille tur ud i forårsvejret. Vi endte på grænsen mellem Frederiksberg og Nørrebro, hvor den lille bitte hyggelige dessert boutique (ja, sådan kalder de det på hjemmesiden) Strangas ligger i starten af Åboulevard.

Vi blev meget hurtigt enige om, at vi vist lige skulle tjekke de der macarons ud.

 Før-billede af de smukke macarons.

Jeg valgte jordbær/basilikum og saltkaramel. De andre valgte hhv. jordbær/basilikum, passion, hindbær og chokolade. (Den med citron/viol må jeg have til gode).

Og hold da helt op!!! De var pengene værd!
 
Jeg har været vild med macarons siden de kom frem, men det har mest været pga. udseendet; de smukke farver og den fine glatte runde facon. Når jeg endelig har smagt nogen, er jeg egentlig altid blevet lidt skuffet. Enten har de været for bløde, eller også har de ikke rigtigt smagt af noget. Øv!
 
Men de her levede helt op til mine macarons-forventninger: En god størrelse, bløde men med lidt crunch på ydersiden og så smagte de af det, de skulle smage af.


Efter-billede - ca. 7 minutter efter køb...
 
Bagefter tog vi hen på Café Overfor på Rosenørns Allé, hvor jeg fornøjede mig over den dejlige lysegrønne trækrone, vi kunne kigge op i.
 
 
 
Det er altså skønt at det længe ventede forår endelig er kommet!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du? Smid en kommentar.