søndag den 14. juli 2013

København, min by!

Åh, hvor er ferien bare startet perfekt!

I går havde Kæresten og jeg et par ærinder inde i byen, så vi tog metroen de  ca. 10 min. ind til Kgs. Nytorv og gik så lidt rundt på kryds og tværs og fik ordnet, hvad vi skulle have ordnet.....plus det løse :)

Vi kiggede på porcelæn og smykker på loppemarkedet på Kgs. Nytorv og tog så de små gader ind til Perchs Thehandel, hvor jeg fik købt lidt earl grey, som jeg først for nyligt har fået øjnene - eller rettere smagsløgene op for, og jeg købte også lidt hvid tempelthe, som er min absolutte favorit hos Perchs. Kig forbi deres webshop og bliv fristet!

Kæresten købte denne søde dåse til mig. Den fås i 5 lækre farver. 40,- stk.

Bagefter endte vi nede i det såkaldte Latinerkvarter, måske bedre kendt som Pisserenden, og tog den så op igennem Strædet og kiggede butikker. Et lille tip til jer, som kommer til København og har planlagt en tur op og ned ad Strøget: Snyd ikke jer selv for en tur op og ned ad Strædet (Kompagnistræde), som løber parallelt med Strøget, men er meget mere hyggeligt, der er ikke nær så mange mennesker, og der er masser af cafeér, hvis man skal have en kaffe- eller spisepause. Hvis jeg skal fra Kgs. Nytorv til fx Rådhuspladsen til fods, tager jeg aldrig Strøget, men tager den lige over til venstre ved Højbro Plads. Det kan mit temperament meget bedre holde til... Især her om sommeren :) 

Vindue i Strædet. Jeg er helt vild de farver! We love mint!

Vi var efterhånden blevet skrupsultne (vi havde vist glemt morgenmaden, tsk, tsk), så vi endte på Spisehuset Rub & Stub, hvor vi fik et par herlige deller med kartoffelsalat og et tiltrængt glas øl. Som der står på Rub & Stubs hjemmeside, er de Københavns første restaurant, som arbejder for at bekæmpe madspild. Ved at bruge de madvarer, som fødevareindustrien ikke får solgt, er de med til at mindske det generelle madspild i København. Så de er dælme værd at støtte, synes jeg nok! Og så var det vildt hyggeligt at sidde der i solen i gården og spise dejlig mad og drikke dejlig øl.....i dejligt selskab ;-)

Spisehuset Rub & Stub
Denne lille søde boggris var malet på indersiden af toiletdøren på Rub & Stub :)

En helt perfekt lørdag i min yndlingsby København, som sluttede med et par kager fra den lokale bager, en god kop kaffe og Tour de France, da vi kom hjem til Frederiksberg igen.

Her til morgen vågner jeg så til en besked fra Lullumut om, at jeg har vundet det fine tørklæde fra Besos.dk i hendes give away. Kan det så blive meget bedre? I think not! :)


Jeg glæder mig til at kunne indlemme det i min tørklædesamling - og glæder mig også til at nyde mine 3 ugers ferie, som heldigvis kun lige er begyndt!

6 kommentarer:

  1. Det lyder jo helt perfekt :) og tillykke med tørklædet - det er super fint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak! Det var en dejlig nyhed sådan en søndag morgen :)

      Slet
  2. Tak for de søde ord! Håber du bliver glad for tørklædet :) Hannah, Besos.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt sikker på, at jeg bliver :)

      Slet
  3. Årh det lyder som så dejlig en dag og farven på sådan er så fin :)
    Jeg har ferie i næste uge og jeg glæder mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt med sådan en dag ind i mellem.
      Rigtig god ferie til dig :)

      Slet

Hvad synes du? Smid en kommentar.