fredag den 19. juli 2013

Jeg har lige læst.....Marco Effekten

Som så mange andre er jeg vild med Jussi Adler-Olsens bøger om Afdeling Q og glædede mig til at komme i gang med den seneste og 5. bog i serien: Marco Effekten.
Desværre er jeg ikke så voldsomt begejstret, som jeg har hørt andre være det. Jeg synes faktisk, at den var lidt tynd. Der bliver trådt vande, og der sker ikke så meget før til sidst, hvor den endelig bliver lidt spændende....og så er den slut!

Jeg læste et sted, at Jussi Adler-Olsen har kontrakt med forlaget på at skulle aflevere en bog om året, og at det kan mærkes på kvaliteten. Jeg er lidt enig.

Øv, så er der bare for meget grådighed ind over, og så har jeg ikke det store behov for at læse flere Afdeling Q-bøger. Det synes jeg ikke, at vi trofaste læsere har fortjent.

Nå, jeg kom igennem, og hvis I, som jeg, er vilde med Carl Mørck og hans kollegaer, synes jeg, I skal læse den. Naturligvis! Og så kan vi jo håbe på, at den næste i rækken får samme standart som de første især 3 bøger i serien efter min mening.

Nu holder jeg så lige en lille krimipause og er startet på The Mystery of Mercy Close af Marian Keyes.
Satser på at tage den med på ferie. Den er tyk men til gengæld ikke særlig tung, så den passer perfekt i håndbagagen :)

Jeg har læst de fleste af Marian Keyes' bøger og kan specielt godt kunne lide bøgerne om Walsh-søstrene, så jeg glæder mig til et "gensyn" med den familie? Det er efterhånden et stykke tid siden, jeg sidst har haft fornøjelsen.

Jeg har hapset lidt tekst om handlingen fra Amazon:
Helen Walsh doesn't believe in fear - it's just a thing invented by men to get all the money and good jobs - and yet she's sinking. Her work as a Private Investigator has dried up, her flat has been repossessed and now some old demons have resurfaced.

Not least in the form of her charming but dodgy ex-boyfriend Jay Parker, who shows up with a missing persons case. Money is tight and Jay is awash with cash, so Helen is forced to take on the task of finding Wayne Diffney, the 'Wacky One' from boyband Laddz.

Things ended messily with Jay. And she's never going back there. Besides she has a new boyfriend now, the very sexy detective Artie Devlin and it's all going well. But the reappearance of Jay is stirring up all kinds of stuff she thought she'd left behind.


Det skal nok blive hyggeligt!

6 kommentarer:

  1. Jeg har også læst de 4 første af Jussie Adler-olsen og synes at de er vildt gode og den nye skal også læses, men øv at den ikke lavede helt op til forventningerne :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men gå du bare glad i gang! Den er skam fin nok, men kommer bare ikke lige helt op på niveau med de andre efter min mening :)

      Slet
  2. Uh, jeg synes den var kanon! Har også læst alle bøgerne om afdeling Q g ser frem til at se kvinden i buret til efteråret i biografen! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for, at du kunne lide den. Og ja, det bliver spændende, hvad de har fået ud af filmen. Jeg håber, at den kan leve op til forventningerne :)

      Slet
  3. Uhh det bliver spændende at se, hvad jeg synes om den seneste bog (kan se der er flere meninger om den) jeg håber da lige som dig, at han også skriver af lyst.... og ikke bare af tvang...
    Den skal i hvert fald læses ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selvfølgelig skal den læses, hvis man har læst de andre, og så glæder vi os bare til der kommer en mere i serien, vi kan kaste os over :)

      Indtil da har jeg også "Politi" af Jo Nesbø til gode. De bøger om Harry Hole er endnu bedre end Jussis.

      Slet

Hvad synes du? Smid en kommentar.