torsdag den 18. juli 2013

En frugt-anbefaling

Jeg har fået mig en ny yndlingssommerfrugt.

Jeg vil aldrig svigte mine elskede jordbær, og diverse meloner vil også altid ligge højt på listen, men der er en lille pudsig frugt, som har sneget sig ind og har gjort mine smagsløg meget glade flere gange.

Jeg snakker om donut fersknen eller ufo fersknen.


Uhm, det er gode!

Jeg har altid syntes, at ferskner var lidt besværlige at have med at gøre, og smagen har åbenbart aldrig tiltalt mig nok til at se igennem fingre med det besværlige: at de næsten altid er enten for hårde eller for bløde og smattede, og de trevler lidt, og skindet er lidt sejt og underligt velouragtigt og det ene og det andet.

Men de små flade ferskner er bare en helt anden historie: De er til at gabe over, frugtkødet er lidt fastere, man bliver ikke nødvendigvis fedtet helt op til albuerne, og så smager de altså bare helt fantastisk. De bedste af slagsen, jeg har fået, smagte fuldstændig som de der Haribo vingummiferskner, og så var fersknerne endda mindre kvalme :)

Prøv dem, hvis I møder dem i supermarkedet eller hos grønthandleren. I vil ikke fortryde!

2 kommentarer:

  1. Kunne godt forestille mig at de er gode - har dog aldrig smagt dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber du får chancen, for de er altså gode :)

      Slet

Hvad synes du? Smid en kommentar.