søndag den 23. juni 2013

Vi vil fred her til lands. Sankte Hans, Sankte Hans.

I disse minutter er mange nok enten på vej til eller fra diverse Sankt Hans-sammenkomster inkl. bålafbrænding.

Kæresten, hans 2 børn og jeg tog forskud på glæderne i går og drog ud på landet - nærmere bestemt Terslev ved Haslev.

For en bypige som mig er det godt nok langt ude på landet, men det var rigtig dejligt at komme ud, hvor der er højt til himmelen.....og langt til naboen :)

Vi var en 15 stykker børn og voksne, som hyggede os med at grille burgere og spise is og hjemmebagte Oreo-cupcakes, til vi var lige ved at revne.


Hvis jeg nogensinde får en have, skal den fyldes med smukke blomster.
En kæmpe køkkenhave. Så meget plads får jeg nok aldrig :)
Aftenens højdepunkt var naturligvis bålafbrændingen. Bålet var samlet og bygget op over ca. 6 måneder, så det var en fin størrelse til et lille arrangement som vores, og efter lidt startvanskeligheder kom der rigtig godt gang i det, og det gik lige efter bogen, og var utroligt smukt at kigge på - og helt ufatteligt varmt...!

Selv i et "lille" bål er der store kræfter på spil.
Udover at vi syntes, at det var rigtig fint at kigge på, skabte vores "lille" bål en smule furore i lokalområdet i og med, at naboen pludselig kom rendende og lige ville sikre sig, at det bare var et bål og ikke huset, som brændte. Nogle folk "nede fra byen" havde ringet til brandvæsenet, som så ringede til naboen, så han lige kunne tjekke, at alt var ok.

Vi fik beroliget ham, og vi byboere, som var kommet på landet, syntes, at det var vældig sympatisk og landligt. Ren idyl og nabohjælp.

Perfekt bål-idyl.
Så kunne man komme lidt tættere på. Smukke farver!
Og kun ca. 30 minutter senere så det sådan ud....
Jeg har faktisk ikke været til voldsomt mange Sankt Hans-bålafbrændinger i mit liv, men de gange det har lykkedes mig at være tålmodig nok, til bålet endelig tændes, nyder jeg det i fulde drag, så det var en super vellykket eftermiddag/aften med dejligt selskab, dejlig mad og herlig "underholdning". 

Glædelig midsommer til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du? Smid en kommentar.