lørdag den 8. juni 2013

Biler, biler og flere biler!

I søndags var Kæresten og jeg til Klampenborg Classic 2013 (Best of British and American Automobiles) på Klampenborg Galopbane lidt nord for København.

Vi havde fået gratis billetter sååååååh hvorfor ikke...?

Om ikke andet så kunne jeg få set galopbanen, som jeg faktisk aldrig har besøgt før, selvom min farmor boede ikke så forfærdelig langt derfra, men sådan er det jo tit.

Den gamle tribune....og biler.

Nu er jeg, som kvinder nok er flest, ikke specielt interesseret i biler, men da vi kom derind, og de forskellige gamle klassiske biler var linet op i lange baner, blev jeg alligevel temmelig begejstret.

Og jeg må nok indrømme: Jeg elsker de gamle klassiske biler!

Ikke alle gamle biler fuldstændig kritikløst, men amerikanerbilerne fra 50'erne og 60'erne, de gamle Aston Martin a la James Bond, og så min all time favorite: Jaguar!


Jaguar, Jaguar, Jaguar! Love it, love it, love it!

Om det igen har noget at gøre med min svaghed for katte, ved jeg ikke, men Jaguar har altid været min favorit, når det gælder biler. Det er et eller andet med de lange elegante linjer i designet - og så kølerfiguren naturligvis; den springende jaguar.
Jeg tog masser og masser af billeder, hvilket Kæresten hyggede sig gevaldigt over. Jeg, kvinden, knipsede løs, mens han, manden, bare fulgte med og kiggede på.

Det blev til billeder af stort set alle Jaguar-bilerne, der var med, men den bil, jeg endte med at forelske mig i, var faktisk af et mærke, jeg aldrig har hørt om: Aston-Healey.

Nr. 1 på min næste ønskeseddel :)
Er hun ikke smuk?! Ja, for sådan en fiks lille sag må helt sikkert være en hun :)

Jeg har aldrig taget kørekort - har faktisk aldrig prøvet at køre en bil - men hvis jeg kunne køre, så ville jeg drømme om engang at køre sådan en bil.

Så fra at være en sådan lidt ja-ja-hvorfor-ikke-så-går-tiden-da-med-det-søndag, blev den faktisk til en det-var-da-egentligt-ret-fedt-og-hyggeligt-søndag, og nogen gange skal man bare sige ja tak til ting og sager, selvom man måske ikke lige tror, at det er noget, for så kan det ende med at blive nogle helt fine oplevelser alligevel.


Jo jo, Elvis var der også...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du? Smid en kommentar.