tirsdag den 4. februar 2014

Hjælpen er tæt på

Ingen, der kender mig, er i tvivl om, at jeg elsker dyr. De er absolut heller ikke i tvivl om, at det er katten, der ligger mit hjerte nærmest. Man skal ikke ret langt ind i mit hjem, før man fornemmer en rød tråd :)

Lige så længe jeg kan huske, har jeg elsket katte. Så snart jeg lærte at skrive og kunne lave min egen ønskeliste, var det første ønske altid en kattekilling. Min drøm gik dog først i opfyldelse, da jeg var 19 år, og det var al ventetiden værd, men alt det kan I læse om i mine 2 allerførste blogindlæg HER og HER.

Jeg har været medlem af Kattens Værn og støttet Inges Kattehjem i mange år, og jeg giver jævnligt en donation, når jeg synes, der er lidt plads i budgettet. Og selvom man selvfølgelig skal til lommerne i første omgang, så skal man huske, at beløb til velgørenhed kan trækkes fra, hvis bare man sørger for at give sit cpr-nummer til organisationen el. lign. Så sørger de for resten.

Der er dog også en anden måde, man kan hjælpe kattene på, som er ganske gratis. Når der skal ryddes lidt ud i håndklæder, viskestykker og sengetøj, så tænk på internaterne rundt omkring, som bruger rigtig meget af den slags. Ring eller skriv evt. og hør om de kan bruge det eller kør forbi og aflever det. Jeg har i hvert fald flere gange haft en pose med til Inges Kattehjem i Glostrup, når vi har været forbi for at købe mad eller grus til Max. De tager i mod det med kyshånd, og jeg har allerede en pose stående klar til næste gang. 

Kan man tænke sig en mere passende hjælp til at sortere? 
Noget andet, de også er glade for at modtage, er frimærker. Jeg ved godt, at i disse tider får man ikke mange breve og slet ikke breve med frimærker på, men lidt er også godt. 

Så hjælpen kan være tættere på, end du tror, og så kan det bare ikke være nemmere.

Og når I så alligevel er på besøg på internatet, så kig forbi alle de underskønne katte, som bare sidder og venter på, at nogen vil give dem et godt hjem. Hvem ved? Måske falder I over en lille juvel som ham, der sad og ventede på mig den dag ude hos Inges Kattehjem.

Den smukke Max

2 kommentarer:

Hvad synes du? Smid en kommentar.