søndag den 5. januar 2014

Jeg har læst.....Politi

Jeg har i meget lang tid haft noget, der vel bedst kan beskrives som læseblokering. Når jeg endelig tog mig sammen og startede på en bog, tog det mig evigheder at blive færdig.

Jeg skrev HER lidt om bogen "Politi" af Jo Nesbø, som jeg var i gang med, og den var så spændende, at det lykkedes mig at gå lidt før i seng (næsten) hver aften og få læst et par kapitler. Så jeg blev færdig, inden vi gik ind i 2014, som var mit mål, og det er jeg vældig stolt af.

For at holde den gode stil skyndte jeg mig at finde en ny bog at gå i gang med med det samme, og valget faldt på "De Ufuldkomne" af Tom Rachmann. 


Jeg fik den i fødselsdagsgave i oktober måned og kendte den ikke i forvejen men kunne se, at den har fået rigtig gode anmeldelser, og så er det jo altid spændende at se, om man synes, at bogen kan leve op til roserne.

Man følger forskellige mennesker med tilknytning til en international (amerikansk) avis med redaktion i Rom. De har hvert et kapitel, hvor man får et øjebliksbillede i deres liv, og mellem kapitlerne får man baggrundshistorien om avisen.

Jeg har ikke sproget til decideret at kunne anmelde bøger, men jeg synes, at den måde, bogen er opbygget på, fungerer fint, og man får et godt indtryk af personerne, selvom man kun følger dem over et par dage.

Og så er det lidt interessant for en krimielsker som mig for én gangs skyld at læse en bog, som ikke er en krimi. Det er meget længe siden, at det sidst er sket, men det er en god øvelse at gøre ind i mellem, tror jeg :)

Jeg er snart færdig med "De Ufuldkomne" og er så småt begyndt at overveje, hvad jeg så skal læse. Det er i hvert fald ikke fordi, jeg mangler muligheder. Mine reoler bugner af bøger, jeg endnu ikke har læst, så jeg må bare sørge for at holde stilen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du? Smid en kommentar.