lørdag den 9. november 2013

Så er vi hjemme igen

Kæresten og jeg er lige kommet hjem fra 4 dage i London, og det var en herlig tur.

Hvad der overrasker mig en hel del er, at jeg stort set ikke har shoppet noget....! Hvor underligt er det lige?!

Jeg fik shoppet lidt Chanel neglelak og en lille håndcreme i lufthavnen.
Udover det fik jeg handlet lidt i Boots, og så fik jeg købt en lille katte-babushka på et lille marked, vi kom forbi. Prøv lige at tjekke den mindste kat. Den er ikke mere end et par millimeter eller 3, men den er alligevel malet ligesom de andre. Utroligt!
Vi gik rigtig meget rundt og så rigtig mange ting, men den eneste deciderede turistattraktion, vi var forbi, var London Eye. Vi havde købt billetterne hjemmefra på http://www.londonbilletter.dk/, og det kan altså klart anbefales. Vi købte den dyre variant, hvor man både sparer billetkøen og køen til selve hjulet, så vi røg lige igennem.
Superfin tur!

 
Ja, så begejstret ser man ud, når man tager en tur i London Eye :)
Vi fik også spist en masse dejlig mad. Bl.a. på Busaba Eathai, som jeg varmt kan anbefale; skøn mad og hurtig og frisk betjening.

Vi spiste middag på Gordon Ramsays Maze Grill, som var en interessant oplevelse. Maden var helt fantastisk, og betjeningen var også glimrende, men hold da helt op, hvor de kan beskæftige folk på de restauranter. Fra vi kom ind ad døren, og til vi gik igen 2½ time senere, havde ikke mindre en 10 forskellige ansatte været forbi vores bord med en eller anden funktion. 2 af dem foldede vores stofservietter, når vi gik på toilettet!? Hvorfor???!!! Så det var ikke en ubetinget afslappende oplevelse med alle de mennesker, der hele tiden summede omkring os, men jeg vil dog alligevel anbefale at prøve at spise sådan et Michelin-stjerne-sted, for der er altså bare forskel.

Vi spiste også på Jamie Olivers Jamie's Italian, og det var altså også helt ok. En del mere afslappet end Ramsays :) Jeg elsker italiensk mad, og for min skyld behøver det ikke være specielt fancy, så den pasta med lækker tomatsovs, jeg fik, var lige, hvad jeg havde lyst til den dag til frokost, og det mest geniale er, at man kan vælge mellem to forskellige størrelse portioner. Skønt! Er I til italiensk mad, så kig forbi.
Desserten på Jamie's Italian. Yum Yum! Jeg måtte endda levne..... ;-)  What a waiste :)
Så der var ikke så meget shopping, men til gengæld en masse dejlig mad og fine oplevelser, og alt i alt en rigtig skøn tur. Jeg tager gerne tilbage en anden gang :)

4 kommentarer:

  1. Det lyder til, at have været en skøn tur... og det er da gode køb, du har gjort dig... selvom det ikke er meget ;-)
    Jeg er også glad for at besøge forskellige "fine" restauranter... det er bare en oplevelse - og første gang jeg prøvede det der med at tjeneren foldede servietten for én, når man rejste sig... fik mig faktisk til at føle mig lidt forkert.... men nu er jeg jo heller ikke vant til en tjener på hver finger. På Geranium, hvor vi var i foråret, fulgte en tjener også med helt ud til tiolettet og åbnede døren for mig.... Gosh - jeg var helt bange for, at han ville med ind ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, ja der ville jeg også være blevet nervøs :)
      Men det er jo nok en vanesag med al den service, men ligesom dig føler jeg mig også lidt forkert, når man får så meget opmærksomhed hele tiden.

      Slet
  2. Nøj, den kage gad jeg gerne sætte tænderne i.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Den smagte mindst lige så godt, som den ser ud. Men det var godt nok et kææææmpe stykke, og jeg plejer ellers ikke at holde mig tilbage, når det gælder kage, men her måtte jeg overgive mig :)

      Slet

Hvad synes du? Smid en kommentar.